Bygget

Nu var det ett tag sen jag visade bilder från bygget. Vi åkte till Brändskär redan i fredags, direkt efter att vi kört av färjan och hade åkt hem och lämnat av det som skulle hem. Vi hade med oss räksmörgåsar till middag och for sedan ut och satte oss på altanen. J och S hade byggt i tre dagar, medan vi var på jobb, så vi måste ju se vad som hänt. Det kändes fint. I lördags blåste det storm och regnet öste ner, så vi blev genomblöta på vägen från båten till huset, men det gjorde inget. Mats isolerade, men jag kunde inte måla i regnet, så jag hjälpte Mats så gott jag kunde i stället. Nu är ytterdörrarna på plats, och det känns så bra. Man ser fönstret på bakdörren genom rutan.
Innerdörren får vänta lite.
Fönstren är på plats. I storstugan:
I sovrummet:
Det är isolering nästan överallt nu.
Golvet är nästan klart, men inte riktigt.
Jag målade hela söndagen, så bilder på utsidan kommer nästa vecka. Jag kanske inte hinner måla klart nästa helg, men jag borde hinna med att måla lite i alla fall, helt beroende på vädret.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg