Stadspromenad

Jag har ett möte kl. 19 i kväll, så det kändes inte som någon idé att åka hem och sedan köra till stan igen. Jag jobbade en stund först och sen tog jag en promenad. Så här fint är vildvinet vid skolan.
Jag gick ner mot ITiden först, och sen längs strandpromenaden. Det blåste ganska mycket, men det syns inte så bra på bilden.
Det har runnit vatten nerför berget ganska länge, så det växer lav på det.
Jag gick till fiskehamnen och sen försökte jag hitta gångstigen jag och min kompis brukade gå längs när Mats och jag hade lägenhet i Mariehamn. Allt ser ju så annorlunda ut nu, när det har blivit så mycket bebyggelse. Till slut hittade jag stigen, efter att jag irrat omkring bra mycket. Jag hittade en fin parkeringsplats med fin utsikt. Den ser dock oanvänd ut.
Det blev en fin promenad och jag slapp gå längs vägen, vilket var skönt, för det är ingen höjdare. Det är fint med lite variation. Jag tror att jag ska gå längs Slemmern också någon gång, bara för skojs skull.

Kommentarer

Populära inlägg