Kongress

Veckan före avslutningen blev lite hektisk, i och med att jag for med som representant för Ålands lärarförening rf till Finlands svenska lärarförenings XII och sista förbundskongress.
Vi for redan på tisdag kväll, med Gabriella till Helsingfors. Vi fick egen hytt, vilket var skönt. Alla satt och väntade på oss, så kongressen började när vi kom. Här är Ålands deltagare. Bilderna har ordf. Karsten Steiner skickat.
Resten av bilderna har jag tagit. Vi hann inte få vårt rum förrän efter kongressens första dag, men det gjorde inget. Det var intressant att vara där.
Kongressen hölls på Fiskartorpet i Helsingfors. Hotellet ligger vackert vid sjön, och är även vackert i sig.
Lobbyn:
Maten var verkligen god. Här äter vi lunch.
Mellanmål:
Rummet var fint och tyst. Utsikten väldigt lugnande.
På kvällen var det middag. Det var väldigt fint.
Här är menyn:
Förrätt:
Varmrätt:
Det blev tyvärr ingen bild på efterrätten, eftersom bilden blev suddig. Allt var gott i alla fall. Min vana trogen var jag så trött att jag måste gå och lägga mig ganska tidigt. Det var dock väldigt gott och väldigt trevligt. Jag var dock pigg och utvilad på kongressens sista dag, vilket jag var glad för. Vi fick några timmar inne i Helsingfors efter kongressens slut. Jag och S. gick lite i affärer och drack kaffe på Fazers, som är ett trevligt café. Jag köpte en klänning på Nanso.
och en handväska på Marimekko
Min vinterhandväska är lite för stor att släpa omkring på på sommaren. Vi flög hem sen, via Åbo.
Jag kände mig lite virrig på avslutningen, eftersom vi hade varit borta de sista dagarna innan, men det är som det är. Denna helg har vi kört virke och varit på Brändskär. I morgon ska jag till läkare för att få ett läkarintyg för mitt nya jobb, som börjar efter sommaren.

Kommentarer

Populära inlägg