Höst

Nu har skolan börjat igen, efter den varmaste sommaren jag någonsin har upplevt. Det känns roligt att börja skolan, särskilt som jag nu jobbar på högstadiet och med tyska och svenska. Det är en utmaning. Vi har faktiskt tagit det lugnare i sommar än vi planerade, men det har varit för varmt att jobba lika intensivt som i fjol. Vi började i alla fall sommaren med att köpa en snurrbåt, en Scantic.
Med den kan jag åka till Brändskär ensam, om Mats är upptagen. Den är också bra för snabba turer lite längre bort, som tar lång tid med Petronella. Vi åkte, till exempel till Kökar med den, när Mats talade vid invigningen av Kökars nya butik. Det var en fantastisk vindstilla dag.
Ådor
Vi åkte till Bärö via Sottunga, avstånd som skulle ta timtal med Petronella.
Det bästa med denna sommar är ju att vi har bastu nu. J och S byggde innan sommarlovet började och fortsatte när jag blev ledig, så då hade jag nytta av Scanticen. Här är lite byggbilder.
Alpanel hade Mats valt. Så snyggt, tycker jag.
Liggande granpanel.
Omklädningsrummet kan också användas som gästrum. Bastun har jag egentligen målat i omgångar under sommaren, då det inte varit för varmt, så det har tagit tid, men blev snyggt.
Omklädningsrummet.
Här är mina krokar.
Bastulaven.
Det är så skönt att bada här, gå ut och simma, och sen bada mer. Mats har också hunnit bygga ut norra altanen lite. Det ska bli en spång till dasset, så att vi hittar dit i mörkret när vi sover över här senare i höst.
Det har varit en fantastisk sommar. Vi har både jobbat och vilat och simmat mer än någonsin. Det känns bra att börja jobba igen.

Kommentarer

Populära inlägg