Vackra kvällar och ljus

Vi åkte till Brändskär i fredags kväll, efter att vi hämtat is och lite annat hemma. Det var så skönt att sitta på altanen på Brändskär och njuta av kvällen. Jag hade med mig ljusslingor och ljus som behövs nu när det är mörkare på kvällarna.
Igår, lördag, tog vi bort gardinerna. Vi har varit tvungna att ha dem för hela sommaren, för att det inte skulle bli så förskräckligt varmt inne. Nu vill vi ju i stället att solen ska värma stugan. Igår hade vattentemperaturen gått ner till 15 grader, men det var ändå skönt att simma i samband med bastubadet. Det var en fantastiskt vacker kväll.
Så vackert ljus och så vackra färger. Vi hängde också upp min pilsköld. Den gör sig bra på väggen, tycker jag. Jag har inte putsat den ännu, men jag ska ta med sekatören nästa helg.
Vi har njutit av bastubad alla dagar och sett på Formel 1. Vi har också sovit mycket och läst, samt sågat lite ved denna helg. Vi har också varit och smakat på vattnet i brunnen, som borrats under veckan. Vi kunde konstatera att det fortfarande är lite grumligt, men att det smakar gott! Inte salt, järn elller humus. Vi ser fram emot att prova nästa helg igen.

Kommentarer

Populära inlägg