Pilflätningskurs i Lemland

Det kändes trist när Mats åkte till Kumlinge i fredags, men det är värt att stanna här ibland ändå. Jag har haft en helg med Helge, och jag har flätat. Det var ju extra lyxigt att inte behöva köra så långt, när kursen hölls i Lemlands skola. Det började i lördags morse.
Jag började med att laga en fyrkantig botten.
Leif hade så fint material, det gick superbra att fläta med det.
Jag blev klar med den stora korgen igår. Idag flätade jag mellanväggar och fäste dem. Vi ska ha den på Brändskär med hushållspapper och verktyg för spisluckan. Idag började också på en liten rund korg. Jag hann inte göra klart den helt. Jag har handtaget kvar, så det får jag fläta under veckan.
Jag tog en närbild på sidan på den stora korgen, eftersom bilden blev så mörk.
Det var skönt och avkopplande att fläta en hel helg. I morgon är det vardag igen. Jag vet inte när jag kan fläta nästa gång.

Kommentarer

Populära inlägg