Kurser

Jag tänkte att jag ska visa vad jag håller på med på träslöjdskursen. Jag har gjort ett bord, som vi ska ha på Brändskär, men jag har ingen bild på det ännu. Jag ska vaxa det, har jag bestämt mig för. Bild kommer senare. De senaste gångerna har jag jobbat med att göra en skärbräda. Jag har först sågat bitar och plockat bort kvistar.
Sedan limmas bitarna och pressas ihop sex och sex.
Efter detta ska alla bitar sättas ihop till ett stycke, men de får torka i två veckor först, till nästa gång.
Jag har också varit på andra delen av Annie Sloan-kursen. Jag hade med mig lite grejer som jag kunde kludda på. Jag tog med mig en av mina gamla keramikskålar, där glasyren blev helt misslyckad. Jag började med att måla den vit.
Efter detta fäste jag en serviett runt, så kallat decoupage. Jag vaxade också insidan med vitt vax och sedan silvervax. Efter detta tog jag också lite svart vax.
Jag målade en skål i blått och vaxade sedan med guldvax.
Nästa kurs blir pilflätning igen. Jag ser fram emot den. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra, men det får jag fundera på tills dess.

Kommentarer

Populära inlägg