Kick off, kaffe och simtur

I söndags åkte jag och Mats till Lemland. Mats skulle jobba på måndagen och jag skulle på landskapsregeringens kick off för lärare. Det var en riktigt bra föreläsning i Alandica.
Jag visar ett axplock från föreläsningen med James Nottingham:
Det var trevligt att träffa gamla kollegor från alla skolor jag arbetat i, och samtidigt skönt att jag nu är hemma igen. Jag försökte handla så mycket som möjligt sen, innan jag måste åka till Hummelvik. Jag glömde en stor del, men kom ihåg det mesta ändå. Jag åkte till Byggvaruhuset, veterinären, apoteket och Mattssons i Godby. Idag har jag jobbat. Jag märkte på eftermiddagen att jag kände mig konstig och orolig. Då kom jag på att jag det sista halvåret har druckit en kopp kaffe om dagen, på morgonen, men att jag idag drack en kopp hemma på morgonen och sedan tre koppar i skolan och en kopp hos min syster. Jag har varit uppe i varv hela dagen. Jag tog i alla fall båten och åkte till Brändskär efter skolan. Jag hämtade paddladdaren, och passade också på att simma. Det var så skönt.
Ja, i morgon ska jag bara dricka kaffe på morgonen och inget alls i skolan, så blir det nog bra.

Kommentarer

Populära inlägg