Hotell Arkipelag

Vi var egentligen bjudna på födelsedagskalas igår, men på grund av Coronasituationen just nu, så måste kalaset ställas in. Vi hade bokat rum på hotell Arkipelag, så vi tänkte att vi hemestrar en natt till på hotell, precis som vi gjorde på Kökar. Rummet var så fint med balkong och utsikt över Slemmern, precis som när vi övernattade här i vintras. 



Jag tog några bilder från utsidan, där vårt rum syns. 


Vi gick till Arken garden för att äta, och det var bra med avstånd överallt. Jag drack White Lady som fördrink. Den är så syrlig och fräsch.

Vi tog en sallad till förrätt och delade på den. Den var så god och väldigt mättande.
Till huvudrätt tog vi högrevsburgare. 
Jag åt också efterrätt, och det var en kaka som smakade choklad och salmiak, med hallonglass till. Jag behöver väl inte ens berätta hur god den var.. 
Vi drack skumvin till och njöt av lite lyx och flärd. Jag blev bjuden på middag på Kastören när jag kom tillbaka, så det var ju också väldigt fint. Finast av allt var ändå att få komma hem och träffa Helge. 
 Han var glad att jag kom hem.

Kommentarer

Populära inlägg