Pil i blöt

Nu har jag tvättat ur baljan efter förra blötläggningen. Jag har kanske glömt att visa  korgen jag gjorde i förra blötläggningen. Det blev för lite pil i blöt då, så nu har jag räknat med två korgar, plus lite extra. Förra korgen har jag nog bara en bild på. 

Jag behövde en korg vid min sittplats i soffan, så att jag kan slänga garnbitar och garnbeskrivningar, efterhand som jag använder upp garnet. Nu har jag korgen där. Jag ska i alla fall fläta mer, så fort pilen blir klar. 

Det tar nog några veckor, eftersom det är så kallt nu. Jag är ändå så glad att jag har en balja, så att jag kan lägga i blöt nu. Jag har också pil att skörda vid min pilodling, så fort löven har fallit. Det finns också massor av pil i dikena, så jag hoppas bara att vägarbetarna inte är för nitiska och tar bort allt innan löven har fallit i år. Då ska jag skörda så mycket jag orkar. Det är så fint att känna att jag jobbar med ett verkligt ekologiskt material.

Kommentarer

Populära inlägg