Styrka i grupp

För många år sedan gick jag på body pump här på Kumlinge, och tyckte att det var jättekul. Sedan jobbade jag på fasta Åland och då blev det ingen body pump för mig, utan jag provade på vattengymnastik, långa promenader, gym och simning, bland annat. Jag tycker om dessa rörelseformer fortfarande, men att träna styrketräning i grupp är mer tröttande än de andra för mig, och väldigt roligt. Därför har jag börjat med det igen. Dessutom lyckades jag få en plats på styrka i grupp. 
Det är fullmäktigemöte i kväll, så jag tror inte att vi blir många. Jag glömde att visa min nya vattenflaska, som jag köpte igår, för att min gamla, som jag haft sen Hedenhös är för liten. Svetten sprutar, så det behövs mycket vatten. 
Den är fin också, och fräsch när den är ny. Jag ser inte klok ut när jag knyter en duk i pannan, men annars rinner svetten i ögonen. Jag skulle nog behöva en ny sådan också, men den får duga så länge.
Ja, nu ska vi snart börja. Jag kommer att darra i armarna så mycket efteråt att jag inte kan skriva då, så därför gör jag det nu. 

Kommentarer

Populära inlägg