Augusti


Men oj, vad tiden går fort. Lovet är snart slut, men sommaren varar ju lite längre, som tur är. Mats har börjat jobba nu, eller jobba i stan i alla fall. Han har jobbat ganska mycket under sin semester också, men det är som det är. Jag börjar jobba nästa vecka, men ska nog åka in en sväng i morgon åtminstone och troligen på torsdag också, bara för att få någorlunda koll på läget. Igår var jag till stan. Det blev varmt för ovanlighetens skull och jag önskade att jag tagit lite svalare kläder, för första gången i sommar. 
Så här fin plats fick jag på Ejdern på hemvägen. Jag träffade min syster när jag kom hem, eftersom vi åt på Kastören, men jag tog inga bilder denna gång, för det blir ändå så mycket matbilder på sommaren. Hennes semester är slut för nu, men hon kommer tillbaka i september igen, så då är det ju inte lika jobbigt att behöva åka härifrån. 

Här är Helge, som var glad när jag kom hem. 

Han satt bredvid mig i husses stol, efter att han fått god mjukmat efter att bara ha fått torrfoder hela dagen!😻 Mats har nu nästan färdigställt trappan på södra sidan, så jag visade den för Helge, så att han skulle veta var han kan gå upp och ner nu. Han blir ju lite skröpligare hela tiden, så han får svårare att gå på sin gamla spång. 


Jag bar ner honom och gick upp och kallade på honom, och sen kom han. Han tyckte om den, tror jag! 

I morse gick jag ner och kallade igen på honom, och då gick han ner igen. Nu vet han var den finns i alla fall. Det var otroligt fint väder i morse. Helt lugnt och lite disigt. 

Det är bara att passa på att njuta, så länge vi är kvar här på Brändskär. Det är fint på Kumlinge också, men där är ju naturen inte lika föränderlig och dramatisk. Jag undersökte mina plantor i morse också, som alla morgnar. Nu finns det en kart på den enda överlevande prydnadspumpaplantan.

Den hinner knappast bli så stor innan det blir kallt, men det är ändå roligt om det blir något, och det kan hinna bli några små till ännu. Det finns flera stora blommor nu i alla fall, och de är ju fina i sig. 

Jag tog ett morgondopp i morse och det var svalare, men ändå 18 grader, så kallt är det ju verkligen inte. Det var riktigt skönt och uppfriskande. 

Kommentarer

Populära inlägg