Grådaskig dag

Idag har det varit molnigt och blåsigt och småkallt hela dagen. Har städat, det behövdes nog. Tänk att det alltid behövs. Så mycket tid går åt till att städa här i livet. Ska hänga en maskin tvätt till, sen får det vara. Jag har lagat lite mat som kan ätas till lunch under veckan. Gick upp klockan 7. Man hinner faktiskt ganska mycket om man går upp i vanlig tid och börjar greja på genast. Detta är ju dock ett undantag och inte en regel för mig. Mina tomatplantor ser fina ut. Jag hr just börjat spreja dem lite, men tänkte att jag ska vänta en vecka med att börja ge dem extra näring, eftersom det är väl lite näring i jorden också. Tagetesfröna har också grott, men väntar på mina auberginer ännu. Blomkålen har heller inte grott, men det gör inte så mycket om det inte blir några plantor. De tar så mycket plats. Får se vad vi hinner med i morgon. Knappast något vedarbete, men det skulle vara roligt och bra motion annars.

Kommentarer

Populära inlägg