Snö


Nu har det snöat i stort sett hela dagen. Det märks ändå att det är vår, eftersom det är ganska varmt ute. Det är plusgrader, fast det blåser snålt och snöar. Träden är i stort sett bara, men lite puder börjar det ligga på tallarna i alla fall. Folk bara pratar om att de är trötta på vintern, men vintern varar väl så länge den varar, det är inget att bry sig om, tycker jag. Jag har i alla fall 9 tomatplantor som väntar på att planteras om. Jag tänkte köpa vanliga plastkrukor i Kumlinge Andelshandel, men de hade inte en enda som var tillräckligt stor, så nu får jag försöka klara mig med de jag har. De är lite för små, men jag får väl plantera om en gång till. Nu har mina auberginefrön grott. Det blir så spännande att se om jag lyckas få några vita auberginer, eller om det blir för kallt utan växthus. Jag har bara odlat dem i växthus förut och då växte de som ogräs i alla fall. Blomkålsplantorna har också grott, det är roligt. Jag skulle gärna ha paprikaplantor också, men de klarar sig inte utan växthus i alla fall. I år ska jag plantera squash och mycket blommor i landet. De har äntligen satt fram fröna på affären, men det är samma frön som i fjol, så inget nytt. Jag ska nog ta en närmare titt nästa gång jag går dit och se om det inte finns något spännande där i alla fall! :-)

Kommentarer

Populära inlägg