Självständighetsdag

Idag sov vi länge, faktiskt ända till halv åtta. Jag har suttit och skrivit hela dagen, och faktiskt lämnat in tredje versionen av min B-uppsats nu. Det är näst sista versionen det, och sen är jag klar med Style or Genre. Jag har bara en översättningsanalys, en översättningstenta och World Englishes-uppsatsen kvar sen. Jag är rädd att uppsatsen ska vara inne på fredag och känner mig pressad, men jag hinner kanske skriva den på torsdag och på något sätt få den utskriven i Gävle. Jag tror att det kan gå. Översättningsanalysen torde jag hinna med i morgon, men jag hinner kanske inte skriva ut den. Jag hoppas att det också ordnar sig i Gävle. Annars är Modiano så amerikansk och avslappnad att det inte är någon katastrof om man inte lämnar in den exakt samma dag. Jag kan säkert skicka den till honom per e-post också. Tentan oroar jag mig inte för, det är bara översättning till engelska. Det är så skönt att jag snart kommer att vara klar..det börjar kännas stressigt och jobbigt nu. Men jag vet att jag kommer att sakna studierna, för det är också så roligt.
Nu på kvällen hälsade jag på mormor och sen hade vi Body Pump. Jag önskar att de kunde komma på ett svenskt uttryck, men kroppspumpning låter ju inte riktigt bra det heller. Muskelpump, kanske, lite som cykelpump. Det tror jag att jag ska börja säga så får vi se om det blir allmänt använt.
Nu ligger Helge tätt intill mig och är gullig. Holger ligger på mattan och är gullig, så vi har det ganska bra.

Kommentarer

Populära inlägg