Skolvägen







Jag är verkligen glad att vi får bredare och jämnare väg. Vägens skick har ju faktiskt inte stört mig, för jag cyklar mest och åker inte bil så ofta, men jag vet att lastbilschaufförerna har haft det jobbigt med den dåliga vägen. Likadant är det väl med alla skumpande fordon, såsom traktorer. En annan sak som är viktig psykologiskt sett, är ju det att folk ser att det händer saker i skärgården också. Det är väldigt positivt. Jag har tagit lite bilder. Det här är vägen till skolan och till Småtalls för mig och jag åker/cyklar på den alla dagar. Jag tycker inte att det är besvärligt, utan det känns roligt. Jag måste också berömma arbetskarlarna. De jobbar från tidig morgon till sen kväll och verkar aldrig irriterade över att behöva flytta sig ur vägen gång på gång zillioner gånger om dagen. Sen äter de skolmaten och tar en burk med sig hem och äter samma mat på kvällen igen. De är nog beundransvärda.

Kommentarer

Populära inlägg