Kalla nätter och varma dagar

Den här veckan har det varit riktigt kalla nätter. Det har varit -15 till -20 alla nätter. På dagarna har det ibland varit nollgradigt och annars runt ca -5 grader, så det har ju inte varit varmt då heller, men avsevärt varmare än på nätterna. Det känns riktigt varmt när solen skiner, men så fort solen går ner vill man inte vara ute så värst länge. Jag var i skolan i måndags, men sen började jag hosta på måndag kväll och hostade hela natten mot tisdag i stort sett. Jag blev riktigt förkyld och var hemma på tisdag och onsdag. Först idag börjar jag känna mig riktigt frisk. Igår på eftermiddagen var vi ut med skotrarna och njöt av det underbart fina vintervädret. Man måste ju passa på så länge det är så här fint. Idag for vi igen till Bärö coh därför kan man jämföra ganska bra med bilderna från mitt föregående inlägg. Nu är det mycket mer is. Isen har också packat på och bildat stora ishögar längs stränderna. Det var också fint på vägen till Bärö. Man behöver inte fundera på att isen inte håller i alla fall. Här är lite bilder: Det är nästan så att man kan fråga sig om man är på Grönland eller på Kumlinge! Det kändes riktigt varmt i solen idag med.

Kommentarer

Populära inlägg