Mera snö

Igår började det snöa på eftermiddagen. Det höll på ganska länge och jag uppskattar att det kom minst 5 cm. För oss, som håller på att åka till Brändskär är det idealiskt. Idag åkte vi ut och det var ett fantastiskt väder. Det är kallt och blåsigt, men har varit soligt och väldigt vackert. Här är en bild av jättekastet vid Brändskär. Nu är allt klart som ska göras från isen. Resten ska göras i vår. Bryggan ser väldigt stor ut på håll, men det är för att isen är så mycket lägre ner än vattnet sen. Här ser man kjolen: När vi var klara kollade vi näten. Vi fick en nors och en simpa, så idag var det inte så fantastiskt precis. Tur att vi har annan mat hemma! :-)Jag har också hållit på och sprättat min klänning som jag syr på sykursen. Det blev inte snyggt med svart tråd, och jag var ganska missnöjd. Nu har jag sprättat bort all synlig tråd och ska sy om allt med ljusblå tråd. Det tror jag passar bättre till tyget, trots att det finns svarta inslag i det också. Sen ska jag sy knapphål. Det har jag övat lite på under veckan, för om knapphålen blir fula blir ju allting fult. Egentligen syns de ju inte, men de ska ju vara någorlunda i alla fall. Nu ska jag förbereda morgondagens lektioner, jag har ganska många timmar med högstadiet på måndagarna.

Kommentarer

Populära inlägg