Föglö

Igår åkte jag till Föglö efter jobbet. Jag var på en gammal elevs fotovernissage. Det var roligt att åka till Föglö igen. Föglöborna är så sympatiska och trevliga. Här är moln på himlen på Svinösidan. Sen skedde ändå resan till i det vackraste solsken. Man åker ju också genom en fantastiskt vacker skärgård. Elever från Föglö skola passade på och hade kaffeförsäljning då det var Knipan som gick, så då köpte jag kaffe av dem på båda turerna. Bilderna på vernissagen var väl värda att åka till Föglö för att se, så jag är glad att jag åkte. Det var en trevlig tur. Jag väntade på färjan en stund och fick då syn på detta båthus med de speciella stolparna. Det här trädet såg dramatiskt ut i solskenet. Jag hittade också några brädor som har blivit nötta av sol, vind och vatten under årens lopp. Det var en fin tur och väl värt resan till och från Föglö.

Kommentarer

Populära inlägg