Sista keramiktillfället

Idag hade jag en massa ärenden när jag åkte till stan. Jag hämtade en bok till en elev, samt beställde ännu en bok till honom. Jag såg samtidigt att Mariehamns bokhandel hade 70% rea. Jag köpte 10 Serholt-lådor som i vanliga fall skulle ha kostat 60€ för bara 18€. Jag hälsade också på min morbror på Emmaus, och handlade även lite mat. Jag har ju gjort klart allting på keramiken, och väntar bara på att allt ska bli glaserat. Det var bara två koppar som var glaserade hittills, så jag får hämta resten på hämtningsdagen. Här är kopparna jag hämtade idag i alla fall. Det är roligt att dreja koppar, faktiskt, men lite pilligt med handtagen. Glasyren blev lite tunn, så den blev svart på insidan istället för blå, men jag är ändå nöjd med dem. Jag får väl prova att dricka kaffe ur den ena i morgon bitti.

Kommentarer

Populära inlägg