Holger i eken

Jag matar ju alltid fåglarna, om jag har möjlighet. Här i Lemland har jag två fågelmatare och en bollhållare. Jag skulle fylla på dem idag när jag kom hem, och fick sällskap av både Holger och Helge. Helge stannade på marken, men Holger blev så uppspelt att han klättrade upp i eken. Han trodde nog att fåglarna skulle komma medan han var där. Här står han och ser vild ut och väntar på att jag ska gå, så att fåglarna ska komma.Jag gick min väg och Helge kom springande efter, men Holger blev hängande i framtassarna. Jag fick ingen bild på det, eftersom jag sprang dit och tog emot honom. Det såg ganska roligt ut. Han släppte taget i alla fall och lät mig bära honom, så han var inte lika vild som han kan vara ibland. Det är nog roligt med kattor, man får skratta åt dem alla dagar.

Kommentarer

Populära inlägg