Växjö

Nu har jag varit i Växjö. Jag kunde inte blogga i Sverige, så nu får det bli en sammanfattning. Det blåste ordentligt på vägen dit i alla fall. Det är inte jag som har fotograferat snett, utan Rosella som lutar. Jag sov på Elite Park Hotell mitt i Växjö, och det var verkligen fint. Jag måste också visa stenladan i vilken vi skrev tentan. Jag vet inte om den är gammal och renoverad, eller nybyggd i gammal stil, men den är lite speciell. Det är limträbalkar i taket, så det tyder ju på att det är en modern byggnad, men vad vet jag. Så här ser den ut utifrån. Inne ser det ut så här Tentsalen är ju inte så speciell, men stor. Många skriver samtidigt. Jag ska också visa byggnaden där föreläsningen hölls. Växjö verkar vara en kulturell stad. Det hänger tex en skulptur av Ernst Billgren på väggen. Det finns fönster i taket. Det är väl inte så ovanligt, men ändå. Det tog mig nästan sex timmar att köra direkt från Växjö till Kapellskär. Det var mycket mer trafik än jag trodde att det skulle vara på en lördag. Faktum är att det var mycket mer trafik än jag någonsin varit med om när jag har kört genom Stockholm. Det är framförallt alltid vägarbeten på gång i Stockholm. Fy sjutton vad tradigt det är att köra igenom stan. Synd att man inte kan undvika det. Ändå tycker jag att bilister i Stockholm visar hänsyn och har tålamod. Det är i alla fall skönt att vara hemma igen.

Kommentarer

Populära inlägg