Köttbullar och tulpaner

I kväll har jag gjort något så ovanligt som att steka köttbullar. Jag vet precis när det hände sist, så därför vet jag att det var länge sen. Det var nämligen till mitt 40-årskalas. Alltså är det 9 år sedan. De blev riktigt goda.
De är godast kalla, så därför ser man lite fett, men det gör inget. Nu sitter vi och dricker skumvin och njuter av ledigheten. Jag har köpe dessa glas i omgångar på Emmaus och tycker att de är så fina!
En dag ska jag skriva ett blogginlägg om alla saker jag har köpt på välgörenhetsaffärer eller via Ålands köp och sälj. Nästan allt vi har är köpt i andra hand, nämligen. Det passar min förkärlek för miljövänligt och 70-tal. Jag köpte tulpaner igår också och de är så fina med de gulliga kycklingarna.
Ja, glad påsk på er! Ta hand om er!

Kommentarer

Populära inlägg