Bistorp

Idag har vi varit i Lemland. Jag har dammsugit och skakat mattor och Mats har klippt gräs. Det blev könsneutralt idag! Men jag brukar faktiskt klippa gräs. Vi hann också uträtta ärenden i stan. Mats behövde diverse skruvar och dylikt, och jag behövde revbensspjäll, som man tyvärr inte kan köpa på Kumlinge. Det är så gott med grillade revbensspjäll, tycker jag. Jag konstaterade också att jag skulle behöva vara i Lemland lite längre än det blev idag. Trädgården ser för hemsk ut. Se själva vilken oreda:
Det har ju sin charm det med, förstås, om man vill vara positiv. Det finns ju annat fint också. Här en nyklippt gräsmatta.
Jättevallmofrökapslar (nu fick jag till det)!
Blommande paradisbuske.
Snart blommar min fina pion. Den är fin nu redan, och förstås också Mats.
Jag avslutar med två bilder av Holger från igår när han sov på puffen. Gulligt!

Kommentarer

Populära inlägg