Sol

Vi åkte till Brändskär ganska tidigt idag, eftersom det var mycket som skulle göras. Jag hjälpte Mats när det skulle sågas, men annars var det mest Mats som jobbade idag. Nu är bryggan klar och jag har simmat, liksom Mats. Bryggan blev ju så fin.
Jag har plockat färglav idag, eftersom det var torrt igen. Jag måste ju passa på nu när jag har nytt garn igen.
Det har blåst och varit iskallt hela dagen, på eftermiddagen blev det faktiskt lite varmare när molnen försvann. Vi skulle börja grilla, så det var fint att solen tittade fram.
Det var så gott med mat. Vi åt carre med sötpotatis och paprika med ost. Det var supergott.
Vi satt bara och njöt av att det äntligen var lite varmare och soligt. Samtidigt testade Mats att elda en knubb. Det såg fint ut och blir ännu finare lite senare, när det är mörkare på kvällarna.
Det blev en lång dag ute i solen, men det är lika bra att njuta av lite sol när den visar sig. Jag är fortfarande mätt av den goda maten och varm i ansiktet, samt nöjd med att ha simmat, så det har varit en fin sommardag.

Kommentarer

Populära inlägg