Snöstorm

Det blåser snöstorm ute och jag ska åka på dagsturen med Alfågeln över Delet. Jag ser inte fram emot det, men jag föredrar Alfågeln framför Knipan när det blåser i alla fall. Mats åker med Knipan i kväll. Han ska se på Formel 1 innan han åker.
Vi har en skön brasa inne nu, så jag njuter tills jag ska åka.
Jag satte just ut extra fettbollar till fåglarna. Det kan inte vara lätt för dem att hålla sig varma i det här vädret. Granen med sin belysning är fin.
Jag tog också en bild av stjärnan utifrån.
Jag har ju inte visat adventspyntet här i Kumlinge, kom jag på. Vår fina gardinkappa i hallen.
Det är guldtråd, men det syns inte så bra på bilden. Här är gardinkappan i vardagsrummet.
Julkuddarna har fått komma fram.
Jag tvättade fönstren igår, så det är klart. Nästa vecka tar jag fram julmattorna och duk till matbordet, samt städar undan på och pyntar vardagsrumsbordet. Det får bli lite pö om pö när vi är här så kort tid i taget.

Kommentarer

Populära inlägg