Vinter

Jag satt inne hela dagen igår, och läste och förberedde uppsatsen som ska lämnas in nästa söndag. Jag blev så klar att jag började skriva på den i morse. Nu gäller det att få den klar före nästa helg, så att jag kan börja läsa boken till nästa uppsats. Den ska lämnas in i början av januari, men jag tänker inte tillbringa jullovet med att skriva uppsats, så mitt mål är att skriva den innan jullovet börjar, så att jag faktiskt kan vila och njuta av ledigheten. Vi tog i alla fall en sväng runt byn, när vi ändå hade några ärenden att uträtta. Vi tittade på utsikten från Vårholmsböte.
Det var kallt och blåsigt och väldigt vintrigt! Vi åkte också till Marskil för att se att inga fendrar hänger lösa och ser slarviga ut. Det gjorde det inte, som tur är. Det börjar bli riktig, vit is på Marskil.
Kanske det blir skoteris i vinter, vem vet? Det skulle vara roligt att köra till Brändskär och grilla åtminstone en gång i vinter också. Förra året var vi bara en gång, men det var så fint och trevligt med alla ungdomar som kom dit och grillade.

Kommentarer

Populära inlägg