En ny bok, vänner och violer

Jag hade ett ganska sent möte i skolan idag. Efter det träffade jag en väninna som har varit till Stockholm. Hon hämtade hem en bok till mig som jag köpte via nätet. Författaren heter Mary Juusela och är en fantastisk människa som reser till skola efter skola och försöker att öka solidariteten mellan människor och få oss att få större förståelse för det positiva i att vi alla är olika. Vi är alla LikaOlika som kampanjen heter. Tyvärr finns det väldigt mycket att arbeta med. Mary var i vår skola i februari. Hon är väldigt trevlig också. Jag ser fram emot att läsa hennes bok.
Jag bestämde mig för att åka och köpa nya blommor till koppargrytan efter att jag fått boken, eftersom jag blev på så gott humör. Jag är riktigt nöjd med hur fint det blev.
Det behövs inte så mycket för att man ska bli glad. Vänner, en ny bok och lite violer räcker långt.

Kommentarer

Populära inlägg