Promenad i Mariehamn

Igår hade jag ett möte kl 19 i Mariehamn. Det kändes onödigt att åka hem och sedan tillbaka, och jag hade ändå jobb som behövde göras, så jag jobbade till ca 17-tiden. Sen bestämde jag mig för att utnyttja tiden och ta en promenad. Det blåste, men jag gick ändå längs strandpromenaden. Jag gick från skolan förbi svenska konsulatet och Engelska parken. Sjöfartsmuseet och Nautical ser vackra ut i solskenet.
Här är vid Vikingterminalen.
Lite skyltar.
Utsikten är fin vid strandpromenaden. När vi hade en lägenhet i Mariehamn gick jag ofta här.
Närmare fiskehamnen dyker spännande och konstiga saker upp.
Själva fiskehamnen är vacker i sig.
Det var skönt med en promenad. Mötet höll på ganska länge, så jag kom hem först vid 21-tiden, så det var bra att gå 10 km innan. Jag ska nog promenera i stan innan jag åker hem fler gånger, eftersom det är trevligt att variera sig lite.

Kommentarer

Populära inlägg