Solig promenad

Det var strålande solsken när jag kom hem från jobbet, så jag tänkte att det var lika varmt som det såg ut. Jag tog därför ingen mössa på mig när jag gick ut. Det var dock riktigt kallt om öronen, så jag gick min promenad med huva på mig. Det gick det med, men det var lite förargligt, eftersom jag inte hörde så bra, men det var tur att jag har huva på jackan. Det såg fint ut på stranden.
De har börjat röja mark och bygga väg vid gångstigen. Det är så fin utsikt därifrån.
Jag gick sen vidare till andra sidan Bastvik och det var så soligt till och med i skogen.
Det var nästan jobbigt att gå i solen, eftersom ljuset var så starkt. Därför var det svårt att förstå hur kallt det var. Det var ändå skönt att gå och att det var lite mer lä i skogen. När jag kom hem lagade jag sallad på vårkål, morot, röd paprika och tomater. Det var så fräscht och gott till maten sen när Mats kom hem. Jag föredrar kål framför sallad, som alltid är så vattnig och mjuk jämfört med kål.

Kommentarer

Populära inlägg