Vår i luften

Det har varit råkallt ganska länge, tycker jag. Idag känns det helt annorlunda igen. Solen skiner och det är varmt, eftersom det bara blåser en aning. Den ena julrosen blommar.
En blåsippa tittar fram.
Kattorna är ute och njuter av värmen.
Violerna doftar fantastiskt här på trappan. Det tycker jag, och tydligen Holger också.
Det är egentligen fint med lite variation. Om det blir för varmt för snabbt känner man sig lit snuvad på våren. Jag åkte till Sparhallen idag efter jobbet. Jag köpte frusna räkor till i morgon kväll, när vi kommer till Kumlinge och är hungriga och vill ha mat genast. Jag bestämde mig för att fara till Fina fisken också sen, för lite rökta räkor måste vi också ha. När jag ändå var där sen tog jag också lite kräftstjärtar i chilisås, de är ju bara så goda.

Kommentarer

Populära inlägg