Långhelg

Jag åkte till Kumlinge i onsdags. Helge gillar inte att vara i bur, men han fick vara där extra länge, så han somnade till slut.
Skiftet hade problem, så Odins besättning var snälla nog att ta med sig passagerarna till Sottunga, Kökar,. osv., så det tog ganska lång tid att lasta. De åkte ändå till Kumlinge först, och sedan skulle de åka vidare. Det var ju fullmäktigemöte, men jag måste åka hem med Helge, trots att jag var sen. Trots att jag hade förberett mig, trodde jag, kände jag mig så borta när jag missat mötets inledning. Det kändes inte alls bra, men så går det ibland. Mats kom från Helsingfors några timmar senare, sen var det helg. I torsdags åkte vi till Brändskär och började förbereda för bastubygge.
Vi satt och njöt av det fina vädret en stund, men sov ändå inte över. På fredagen skulle jag nämligen vara med och intervjua en lärarkandidat. Vi handlade också och lastade virke och plintblock. Sen åkte vi till Brändskär och lastade av.
Det var så fint att vara där utan stress och bara njuta av utsikten. Vi simmade dessutom, så varmt var det! Eller, det var väl inte så varmt i vattnet, ska vi säga. På lördagsmorgonen hämtade vi J, som ska bygga bastu, för att diskutera. Vi for till Kantorsgården sen, för det var ju först ishockey, Finland mot Kanada, som Finland vann, och sedan såg vi slutet på Eurovisionsschlagerfestivalen. Jag hejade på Saara Aalto, så klart, men tycker också att Israels låt, som vann, är riktigt bra och originell. Vi åkte till Brändskär i morse också, och förde ut mer material, men vi kunde inte stanna så länge, eftersom vi måste åka till fasta Åland idag. Det var så fint väder att det var svårt att åka därifrån, men det är ju fint på fasta Åland också.

Kommentarer

Populära inlägg