Shabby chic

Vi kom till Brändskär i precis rätt tid igår. Jag planterade ju några penseer förra helgen och de såg ganska vissna ut när vi kom. Jag hade med mig pelargoner också, som jag tänkte plantera i den andra korgen som är här på Brändskär. Jag vattnade blommorna med vatten från sjön, eftersom vi inte hade så mycket sötvatten med oss. Det gick faktiskt bra och de såg fina ut i morse.
Korgarna behöver nog ersättas, för trots att man kan kalla det shabby chic med bästa vilja, så faller de nog sönder snart. Jag har nya att ersätta dem med, som tur är. När vi kom hit var det roligt att se att plintarna till bastun är klara. Man kan riktigt se framför sig hur det blir nu.
Vi har sovit här i natt och det var en så fantastiskt fin kväll och morgon. Jag tog ett morgondopp.
Mats har blivit förkyld igen, så han sov länge idag. Jag passade på att måla kvistlack på alla fönsterbräden och foderbräden. Nästa vecka ska jag måla dem vita.
Det är så fint här nu, men vi ska snart packa och fara till Lemland. Det är fint där också, som tur är.

Kommentarer

Populära inlägg