Årssammanfattning 2019

Jag har kopierat denna lista ifrån bloggen Underbara Clara. Jag har skrivit enbart på ett personligt plan: Gjorde du något 2019 som du aldrig gjort förut? Jag sa upp mig från en fast tjänst som lärare i Mariehamn och fick en tillsvidaretjänst på Kumlinge. Genomdrev du någon stor förändring? Jag slutade jobba på fasta Åland och flyttade hem till Kumlinge på heltid. Det har jag inte ångrat en sekund. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inga nära vänner, men gamla elever och fina bekanta. Vilket datum från år 2019 kommer du alltid att minnas? Den dag jag fick tillsvidaretjänsten på Kumlinge och dagen efter, då jag lämnade in min avskedsansökan. Dog någon som stod dig nära? Personer som jag tyckte om och respekterade dog 2019. Människor kan stå en nära, fast man aldrig träffar dem, ibland för att man känt dem hela livet, och ibland för att någon annan drabbas. Vilka länder besökte du? Jag har helst varit hemma under detta år. Jag var dock med Mats till Visby i somras. Det är ju utomlands. Bästa köpet? Flythalaren är ett utmärkt köp. Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag fick tillsvidaretjänsten i Kumlinge skola. Saknade du något under år 2019 som du vill ha år 2020? Jag började cykla till jobbet när jag började jobba i Kumlinge skola. Jag vill dock träna och röra på mig allt mer under 2020. Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag hade promenerat och tränat mer, eftersom jag verkligen gillar det. Vad önskar du att du gjort mindre? Jag önskar att jag hade stressat mindre på vintern och våren. Favoritserier från året som gått? Outlander, The Crown, Hinterland, Bron, Designated Survivor, bland andra. Bästa boken du läst i år? Miniatyrmakaren av Jesse Burton. Den var så originell och överraskande, en fröjd att läsa. Största musikaliska upptäckten? Jag har knappt lyssnat på musik alls i år. Nordman på Västra bergen var underbara, som vanligt. Största framgång på det privata planet? Insikten om att jag vill bo och jobba på Kumlinge, oavsett karriärmöjligheter. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var tröttare. Vad spenderade du mest pengar på? Antagligen på boende och resor till och från jobbet. Något du önskade dig och fick? En tillsvidaretjänst i Kumlinge skola. Vad gjorde du på din födelsedag 2019? Jag blev bjuden på afternoon tea, middag och övernattning på Björnhovda gård. Vi besökte också Sålis batteri, vilket var intressant. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att Mats skulle ha blivit invald i lagtinget igen. Vad fick dig att må bra? Att vara på Brändskär, vara med Mats och Helge och släkt och goda vänner. Vem saknade du? Jag saknade vänner som gått bort, eller var långt borta. De bästa nya människorna du träffade? Jag träffade många nya människor. Det var roligt att träffa mina nya elever. Högsta önskan just nu? Att vi får vara friska och må bra. Att släkt och vänner också får vara friska och må bra. Att det blir ett bra år och att vi slipper naturkatastrofer och olyckor. Minskad fattigdom och krig och religiösa motsättningar önskar jag mig också. Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag vill motionera och träna mer än i fjol, samt äta gott och hälsosamt.

Kommentarer

Populära inlägg