Ishinna

Igår åkte Mats och jag till Åbo. Vi åkte till Ikea och tittade på kök. Dessa skåpluckor är ju fina, t.ex.
Vi åkte också till Puuilo och Motonet, samt Mylly. På Ikea köpte jag en ny slinga, som visade sig ska laddas med solenergi. Jag tänkte att den lär ju inte lysa förrän det är så sent på vintern att ingen slinga behövs när solen lyser så starkt att den laddar batterier.
Men så fel jag hade. När vi kom tillbaka från bastun lyste den, trots att det knappt var ljust ute.
Den lyste i åtminstone en halv timme. Jag måste ju visa vad jag köpte på Motonet. Jag har velat ha en flytdräkt i flera år, och nu när vi åker hit till Brändskär också på vintrarna, så behövs det verkligen. Här är jag i min.
Jag är som en Michelingubbe, men den är varm. Det var is på Marskil när vi skulle åka ut, så vi fick jobba lite.
Vackert. Det var vackert hela vägen till Brändskär.
Det är kallt men vackert nu. De lovar blåst och varmare väder i morgon, men jag föredrar nog detta.

Kommentarer

Populära inlägg