OS och vedarbete

Vi steg upp klockan 5 i morse, för att först se på tremilen i fristil. Kerttu Niskanen fick brons, så det var otroligt spännande lopp. Därefter såg vi på guldmatchen mellan Finland och Ryssland. Det var ännu mer spännande, men till slut fick Finland för första gången någonsin OS-guld i ishockey (för män)🇫🇮🇫🇮🇫🇮. Ja, efter det åkte vi och jobbade med ved i ganska många timmar. Det var perfekt vedarbetsväder. Här  är några bilder. Tre häckar på ena sidan.


På andra sidan bara två häckar.

Solen värmde lite också, så det märks att våren ändå är på gång någon gång. Jag stickade klart min sista #Strömsötröja för den här gången idag. Jag hade haft en tanke om att sticka en riktigt färgglad tröja, så jag är väldigt nöjd med den. 

Nu ska jag sticka lite annat och efter det får det bli en vildmarkströja och kanske en Ålandströja. I morgon är det sportlov, så skönt! Vi fortsätter med vedarbetet. Jag ska också till skolan och vattna mina blommor. Sedan är jag bjuden på kaffe. Det blir sämre väder i morgon på eftermiddagen, så det passar perfekt. 

Kommentarer

Populära inlägg