Vedarbete i snöslask

Igår var det vardag igen och vi åkte och högg ved. Jag var först till jobbet och förberedde inför nästa vecka. Jag köpte mat till hemkunskapen och planerade veckan. Det var otroligt vått, halt och slaskigt ute när vi skulle hugga ved, och dessutom blåsigt, men vi höll ändå på i några timmar. Det är ändå bra att jobba med kroppen när vi har möjlighet. Jag hinner inte lika mycket när jag börjar jobba igen. Vi tror nog ändå att vi ska hinna med att få allt hugget. 

Vi har ungefär två gånger så mycket som detta, men det är ju bara februari ännu, så vi har tid på oss. Härligt med fulla häckar: 
På motsatta sidan står två fulla häckar till. Detta är den bästa motionsformen i alla fall. Vi avslutade med att grilla korv igen. 

Jag hade bakat LCHF-korvbröd igen, så detta var vår middag. Vi åt efterrätt hemma sen, blåbär och hallon. Detta var mitt sportlov, och jag kan inte klaga på det. Framtiden känns ju lite oviss. 


Kommentarer

Populära inlägg