Eftermiddagstur

Igår efter skolan, eller när Mats kom hem från stan åkte vi ut till Brändskär.
Det var så soligt och varmt. Vi passade på att ta med oss flaskor och glas och annat till återvinningen, samt tömde alla papperskorgar. Sen simmade vi. Det är klart i vattnet igen, och svalare, som det alltid är mot höstsidan. Det var verkligen underbart att åka dit, även om det bara var för en stund.
Idag har det varit väldigt varmt. Vi flyttade bildmaterialet tillbaka till gamla bildsalen, och slöjdmaterialet till en större sal. Det är bra motion att flytta saker, men jag blev väldigt svettig. Jag gick också till och från skolan. Det känns bra att börja promenera igen. Jag har 200m kvar till 10 km idag, så jag tror att jag ska klara det idag. Det ska tydligen bli sämre väder i morgon, men det får vi se då.

Kommentarer

Populära inlägg