Förberedelser

 

Egentligen är det en vecka tills skolan börjar. Vi lärare börjar dock jobba på torsdag. Första året jag började jobba i Kumlinge skola igen bodde vi kvar långt in på terminen. Nu känns det ändå bättre att inte vara beroende av vädret, utan bo på Kumlinge i veckorna och åka till Brändskär på helgerna. Jag plockar ihop allt denna vecka och börjar med krukväxterna. Det måste vara varmt när de ska skjutsas i land. Härefter kommer mina kläder och toalettartiklar, eftersom jag behöver dem när jag ska jobba. Det värsta blir när vi nästa vecka måste ta Helge till byn och han inte får vara på Brändskär mer. Han mår så bra på Brändskär och blir så deprimerad när han måste åka härifrån. Han har dock haft en lång sommar, så det är bra. Han vänjer sig också snart vid att vara på Kumlinge igen. Jag ska lägga pil i blöt och ser fram emot att fläta igen. Dessutom kommer vi ju att vara här på helgerna. Det blir veckans höjdpunkt när vi åker hit på fredagseftermiddagarna. 

Kommentarer

Populära inlägg