Smått och gott

Det viktigaste köpet i Åbo var en ny vattentät jacka. Den jag har har jag haft i åratal och den är fortfarande bra, men snöret är sönder, så att jag inte riktigt kan spänna huvan. Det går fortfarande bra att använda den när jag promenerar, men när jag cyklar måste jag kunna dra åt huvan. 

Snygg blå färg också! Jag köpte en pennväska på slottet och den är i tyg, vilket är fint. Jag köpte servetter med blåvitt mönster från Åbo slott. Ett pepparkaksmått är en kul grej. Jag ville också ha en järnsked. Den är bra till mycket, men jag tänkte huvudsakligen till salt. Jag köpte också två pennor med krona på. De blir nog bra att ha någon gång! Vem behöver inte en krona på sin penna? En kul grej är ett vävset att väva band med. Jag bara måste köpa det och prova. Jag har ju redan en massa garn hemma. Idag köpte jag en slickepott, eftersom de vi har är gamla och dåliga. Jag köpte också en reflexkatt och två små ficklampor att ha i nyckelringen för mörka vinterkvällar, som kommer snabbare än en hinner med.  

Kommentarer

Populära inlägg