Båthus och blomkål


Jag hade en otroligt bra dag igår vad gäller förkylningen. Jag hostade inte på hela dagen och hade knappt någon snuva, trots att jag inte tog några värktabletter alls under dagen. I natt fick jag dock ont i öronen igen och hostan är tillbaka. Jag måste igen snyta mig hela tiden och känner mig allmänt risig. Det är en konstig förkylning. Detta är nionde förkylningsdagen. Ibland mår jag bättre och ibland sämre. Jag har försökt att vila mig frisk nu i alla fall och inte anstränga mig, så vi ska hoppas att det går åt rätt håll snart i alla fall. Mats har varit desto mer aktiv och har snart målat de nya båthussidorna. Det blir ju så snyggt. Igår kväll lagade han mat åt oss på Muurikkan och det var väldigt gott.
Nu är han och spelar, så det är bra att han inte har blivit sjuk. Vi var bortbjudna i torsdags och vi hade en verkligt trevlig kväll. Det var länge sedan jag skrattat så mycket. Jag hoppas verkligen att ingen smittades av mig. Då hade jag varit förkyld i 6 dagar, så jag borde inte varit smittsam i alla fall. Jag har läst mycket detta lov, istället för att vara aktiv, och jag har haft en bra bok, så jag är nöjd med det. 
Jag ska låna Sly, som egentligen kom före denna, nu. I morgon är det skola igen. Jag ser fram emot att träffa eleverna och mina kollegor. Det går snabbt här i slutet av terminen.

Kommentarer

Populära inlägg