Rådjursgryta på klotgrillen

Mats tog med en bit rådjurskött från frysen igår. Jag skar grönsaker, dvs. lök, vitlök, chili, paprika och vitkål så att det bara skulle kunna sättas i. Först stekte jag köttet. Sen stekte jag tomatpuré tills den separerade och pressade ner saften från en halv citron. 

Därefter blandade jag ner grönsakerna. Jag fick röra och blanda ner mer efter hand, eftersom kålen sjunker ihop så mycket. 
Jag satte i lite rödvin, lite vatten, salt, peppar, fond och en buljongtärning. Det fick puttra på med locket stängt och lock på grytan ett tag sen. Jag tog en till bild först när vi ätit nästan allt, men jag kan säga att det blev otroligt gott. 
Det var mustigt och smakrikt. Vi var väldigt nöjda. Vilket perfekt sätt att laga rådjurskött på, eller kött överhuvudtaget, så klart. 

Kommentarer

Populära inlägg