Borta bra men skönt att vara hemma!

Nu har vi varit på resa. Vi for till Mariehamn på fredag eftermiddag och for till Stockholm på lördagen. I Stockholm var vi till Wasa muséet, vilket var intressant. På eftermiddagen klev vi ombord och intog våra hytter. Vi gick tyvärr till a´la carten, eftersom vi trodde att vi skulle få bättre mat där, än vid smörgårdsbordet, men det var något av det värsta som vi har ätit på restaurang någonsin. Kan inte rekommenderas. På natten blåste det så mycket att jag spydde, men jag undrar om jag inte skulle ha spytt upp den sura havre-och potatiskakan oavsett vädret... Fy. Nåja, rummet på spahotellet var mycket fint, och hotellet med spa-avdelning likaså. Se bara på bilderna. Vi var inne på söndagen och vissa av oss simmade och badade bastu, andra inte. Jag njöt av turkisk bastu, vilket jag alltid har tyckt om. Vi gick på restaurang Olde Hansa på kvällen. Mycket speciellt och trevligt. Medeltida atmosfär och mat. På måndagen var det ju avresedag, så efter frukosten simmade några av oss. Jag provade alla bastur, men gillar fortfarande den turkiska bastun bäst. Vi gick till gamla staden, där jag köpte kofta, vantar och mössa till ett mycket bra pris. Vi gick också på en, ja, vad ska man kalla det, café/pub, vilket var trevligt. Sedan åt vi på en italiensk restaurang, och där får man alltid god mat, så det var en positiv upplevelse. Efter detta for vi till hotellet och hämtade bagaget. På kvällen valde vi smörgåsbordet, eftersom á la carten var så vidrig på ditresan. Den var så fin, det var snyggt upplagt och varierande och mycket gott. Ja, det mest positiva var att vin och öl inte ingick i priset, så att de som är intresserade av just det inte satt i restaurangen och skrålade, utan var någon annanstans. Skönt. Ja nu är vi hemma igen och det är också skönt måste jag säga!

Kommentarer

Populära inlägg