Födelsedag och löpning

Det blev inte Glada Laxen igår, det får bli nästa vecka. Jag hade dock en trevlig födelsedag, för jag är ganska nöjd med att jag åkte till gymmet och sprang 4 km på löpbandet. Eller intervalltränade, snarare. Det passar mig bäst, faktiskt, annars får jag tråkigt. Det är så olidligt trist att se in i väggen på gymmet, jag skulle hellre vilja att bandet var vänd åt andra hållet, så att man kunde lyfta blicken lite. Jag blir inte yr av det längre i alla fall, så det är ju positivt. Om någon undrar varför jag inte springer ute i stället, så är det för att jag har märkt att jag springer fortare när jag kan variera hastigheten på bandet. Springer jag ute är marken så ojämn och stenig och lutande åt alla håll, så det är knepigare att hålla en bra fart. Jag måste ju springa ute också småningom, för tjejmilen springs ju inte på ett löpband, men jag ska vänta tills jag kan springa 10 km på löpbandet först. Sen slipper man ju flugor och brömstar och knott och mygg och allt som gillar svett. Usch. Att springa ute på sommaren är ingen höjdare faktiskt. På vintern är det dock jätteskönt, tycker jag. Särskilt att springa på snö. Vägarna måste ju vara plogade, och bråddar måste vara på, men annars är det ju mjukt och tyst att springa på snö.

Kommentarer

Populära inlägg