Sjösättning

Idag blev Mats klar med allt som skulle fixas på båten. Det finns lite småsaker kvar, naturligtvis, men inget som båten behöver vara på land för. Här ser man hur liten traktorn är jämfört med båten. Jag kör bakom, eftersom jag har med mig stege, osv., och fungerar som chaufför.
Nu är Mats vid Kastören och svänger upp för att kunna backa ner sedan.
Sen ner i vattnet med trailer och allt.
Sedan svänga och köra till båthuset. Båten får stå vid S. båthus tills Mats har kört hem traktorn. Sedan kör jag ner honom tillbaka. Sedan kör jag till bron och väntar tills Mats kommer och hämtar mig. Vi provkör en liten tur.
Här ser man hur kallt, regnigt och blåsigt det är idag. Usch.
I vintras förde vi ju virke till Brännskär. Vi tar en tur dit för att se om det ligger kvar, vilket det gör.
Nu ligger Petronella vid bron igen och väntar på utfärd.

Kommentarer

Populära inlägg