Jullov

Det var längesen jag skrev nu, men det är för att jag inte har tyckt att det har funnits något att skriva om eller att fotografera. Nu när jag tittar i kameraminnet, så har jag ju nog tagit några bilder, så jag får göra en sammanfattning av lovet. Vi har varit på gym några gånger och sett på flera filmer på tv. Vi har haft kaffe- glögg- och middagsgäster flera gånger under lovet, och vi har också blivit bjudna på knytkalas en gång, och på kaffe en gång, så vi har haft ganska fullt upp. Här är en bild från nyårsafton, då det eldades och sköts raketer. Vi åt också god mat och hade trevligt. Vi började så fort som möjligt efter helgerna att jobba med ved, som vi ju gör alla år. Det har blåst och varit vidrigt väder i några dagar, men idag har det varit väldigt fint och lite kallare. Detta är ju bra när man ska hugga ved. Mats har mest sågat och kört ris och jag har huggit och travat ved. Solen har skinit mellan träden hela dagen, och det är nog skönt när det har varit trist väder ett tag. Det har ju kommit lite snö och hagel också, så det är skönt när det blir lite ljusare. Nu är det bara en dag kvar av lovet, men det gör inget. Det ska bli trevligt att träffa alla kollegor och elever igen.

Kommentarer

Populära inlägg