Storm och snö

I morse när vi vaknade var det vitt överallt. Det snöar lite nu med, men bara långsamt. Samtidigt smälter snön efterhand, trots att det är några minusgrader. Här är en bild av tujan. Det är ju extremt grått och mörkt idag, trots att det är mitt i dagen. Titta bara på huset. Den som tittar noggrant kanske upptäcker Holger också. Här är huset, sett från andra sidan. Mats och jag gick ner till sjön en sväng. Jag försökte ta en bild med rak horisont, men det blåste så mycket att det var svårt att hålla kameran rak. De är dessutom suddiga, så bilderna är ganska misslyckade med andra ord. Holger följde med oss en liten bit, men han vågade inte gå hela vägen, eftersom det dånar så mycket nere vid sjön. Det är egentligen bra, jag vill inte riktigt att de ska gå till sjön. Nu har jag huggit ved en stund. Mats sågade lite till, men ännu har vi kvar av björken, så det blir jobb i några dagar till. Snart ska vi bada bastu, och sedan är vi bjudna till en av Mats lagtingskollegor på kaffe. Det ska bli trevligt.

Kommentarer

Populära inlägg