Lössnö

Idag har jag skottat snö för första gången i vinter. Det har inte funnits något behov förut. Det är bra motion i alla fall. Jag borde läsa i mina studieböcker, men det är ju viktigt att skotta och fotografera också. Det har kommit ganska mycket lössnö, och eftersom det för ovanlighetens skull är vindstilla, så ligger den kvar. Det konstiga är att det snöar, men är 0 grader, så samtidigt smälter snön inifrån. Här ser man att det rinner och bildas is. Jag gick ner till sjön också. Det såg helt otroligt ut med den stilla sjön, som håller på att frysa och sedan all snö omkring. Man ser också till huset från stranden. Det syns bättre nu när taket är vitt. Nu ska jag rätta lite elevböcker, och sedan fortsätta med mina egna Svenska som andraspråk-studier. I slutet av mars ska jag till Växjö och skriva tentamen sen. Skönt att det finns nätbaserade studier idag, det är så praktiskt för alla som jobbar.

Kommentarer

Populära inlägg