Sportlov

Idag är det första dagen på sportlovet. Jag har bestämt mig för att sporta på något sätt alla dagar. Vi åkte till Bäcking idag. Jag högg och Mats sågade och körde, som vanligt. Det gick ganska bra idag, eftersom alla knuvar har legat på marken i några veckor, och var frusna inuti. Det är bara björk, gran och tall, med mycket kvistar, så jag fick nog ta i ordentligt. Det är bara bra, så får jag motion. Jag högg ved i ca två timmar. Jag vet inte om man kan kalla det "sporta" i och för sig, men det finns inte så mycket som är lika ansträngande för muskler och lungor i alla fall. Det ser bra ut nu, mycket ljusare och inte så dystert. Jag lade märke till att ännu en grantopp har blåst ner. Det har ju inte stormat för lite i vinter. Den har landat på taket och sedan trillat ner bredvid huset. Tur att den inte landade på skorstenen. Man ser ju inte nerifrån om någon takplatta är sönder, men det skulle ju inte vara förvånansvärt. Nu har Mats fyllt lergrytan med älgkött, kål och allt möjligt gott, så den får stå och bli klar i ugnen. Det ska bli gott med mat. I morgon ska vi fortsätta med vedarbetet.

Kommentarer

Populära inlägg