Maskerad och julros

Idag var det maskerad i Övernäs skola. Jag hade ingen aning om vad jag skulle klä ut mig till, men till slut klädde jag bara ut mig. Det fick bli blå klänning och peruk. Eleverna kände inte igen mig, så det var roligt. Jag var också på medarbetarsamtal idag, med Peter, som är rektor i Övernäs. Det kändes lite löjligt att sitta där i denna utstyrsel, men det fick gå. Det kändes positivt i alla fall. När jag körde hem var det strålande solsken. Jag såg att julrosen har dykt upp under snön. Kanske den ska blomma i vinter i alla fall. Det ser ju lovande ut. Den andra som jag köpte i fjol har nog fullt upp med att överleva, så vi får väl se om den blommar nästa vinter. Jag gick upp så tidigt för att hinna klä på mig och sedan vara i skolan vid sjutiden, att jag måste sova en stund på eftermiddagen. I morgon är sista dagen före sportlovet. Det ska bli riktigt fint att vara ledig, och jag ska verkligen se till att det blir ett sportigt lov för mig.

Kommentarer

Populära inlägg